Yellowstone Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu Yellowstone Park - Reisverslag uit West Yellowstone, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu

Yellowstone Park

Blijf op de hoogte en volg Petra en Gerard

16 September 2015 | Verenigde Staten, West Yellowstone

Vandaag opgestaan met regen veel regen. Na het ontbijt het park ingereden hopelijk gaan we wat wildlife spotten vandaag, daar komen we voor. We hebben de Elks gisteren niet meer bij de cabin gezien, wel zien we ze vandaag weer in het dorp lopen. Onderweg komen we veel bizons tegen, overal op de weg. Vaak moesten we ervoor wachten.
We zijn wezen kijken bij de Norris geyser erg mooi deze hadden we vorig jaar niet gedaan. Zo gaan we vandaag proberen meer dingen te doen waar we vorig jaar geen tijd meer voor hadden. We zijn ook nog bij Old Faithfull en in West Yellowstone geweest. We hadden onderweg echt veel files door bizons ze bleven maar op de weg lopen, dan ga je ze bijna als koeien zien die in de weg lopen. Het heeft veel geregend maar soms was het toch droog, het is alleen erg koud aan het worden de temperatuur is ongeveer 5 graden en soms met natte sneeuw en met veel wind is het echt koud. Vorig jaar hadden we hier 20 graden op ongeveer dezelfde datum.
Verder kun je ook zien dat het dat het erg droog geweest is in het park alles is geel en dor. Wat verschillend met vorig jaar.
Aan het einde van de middag zijn we richting Lake Lodge gereden waar we een Pioneer cabin hebben gehuurd. Toen we langs de rivier reden was er een file, deze was voor een fors aantal otters in de rivier, even gestopt was erg mooi om te zien hoe ze tegen de stroom in probeerde te zwemmen. Daarna was er opnieuw een file en ja hoor dat was voor een grizzly, wij met fotocamera erop af maar helaas voordat wij er waren was hij al verdwenen. Dat was balen, maar na een kwartiertje rijden opnieuw file en ja hoor een grizzly in de verte op zo`n 150 meter. We hebben hem op de foto vast kunnen leggen, onze dag is perfect, we hebben toch veel wildlife gezien.
Daarna naar de cabin wat een verschil met afgelopen nacht maar wel leuk om hier weer te slapen. In de lodge gegeten hier is het wel lekker,
in ieder geval lekker warm Turkey Breast met smash potatos en veggies.
Daarna op tijd naar bed, het is erg koud ze zeggen dat er sneeuw aankomt, zijn benieuwd morgen.