Napa Valley / Fort Bragg - Reisverslag uit Fort Bragg, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu Napa Valley / Fort Bragg - Reisverslag uit Fort Bragg, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu

Napa Valley / Fort Bragg

Blijf op de hoogte en volg Petra en Gerard

25 September 2015 | Verenigde Staten, Fort Bragg

Vandaag door Napa Valley (hier komt de meeste Californische wijn vandaan) gereden. Er staan hier heeeeeel veel wijnranken erg mooi en leuk om te zien. We zijn verschillende keren gestopt bij wijngaarden om te kijken. Ze zijn allemaal open voor publiek en je kunt ook proeven tegen betaling. Bij sommige is het heel druk zeker met Chinezen die zie je overal soms teveel, ze staan altijd in de weg.
Lekker stokbrood en kaas gekocht voor de picknick onderweg.
Uiteindelijk na de middag naar de Pacific (Stille Oceaan) gereden, wij gaan een stuk van Highway 1 rijden.
Onderweg komen we onverwachts door een heel mooi bos de Navarro Redwoods (van sequoai`s), gigantische oerbomen.
En dan is er de oceaan met mist, jammer maar het zonnetje probeert er door te komen, de temperatuur zakt maar 25 graden is niet koud te noemen. We zijn naar de Glass Beach gelopen, dit is een strand waar je glazen steentjes kunt zoeken. Dit komt alleen in Fort Bragg voor omdat er jarenlang glasafval is gestort en het nu terug komt aan land als glazen steentjes.
Daarna lekker fish en chips gegeten in de haven met uitzicht op de Pacific.

• 27 September 2015 - 21:28

Marius:

Hoi Petra en Gerard, wij zullen weer ontzettend genieten als straks het fotoboek van deze prachtige reis klaar is, maar jullie hebben dan deze trip voor altijd op je netvlies staan.
    Geniet van de laatste week en tot snel.