Eureka /Arcata - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu Eureka /Arcata - Reisverslag uit Arcata, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu

Eureka /Arcata

Blijf op de hoogte en volg Petra en Gerard

26 September 2015 | Verenigde Staten, Arcata

We zijn met een zonnetje vertrokken richting het noorden van Californie.
We rijden een stuk over de beroemde kustweg 1 en gaan dan via
een mooie weg de Avenue de Giants naar Eureka, vlakbij de grens met de staan Oregon. We zijn een aantal keren gestopt aan de kust maar konden niet aan het strand komen daar ligt de weg te hoog voor.
We zijn bij Legett gestopt, hier is een drive thru tree (Chandelier Tree) na betaling van $5,00 en een praatje met de man in het hokje gingen we op weg. Een rondje rijden in het bos met opnieuw sequoai`s sta ik voor een boom met een tunnel. Onze auto kan er net doorheen, het ging echt millimeter voor millimeter op aanwijzing van Gerard is het me gelukt. We hebben toch wel een grote auto komen we achter, andere mensen stonden ook te kijken.
Daarna doorgereden naar Avenue de Giants, een hele mooie rustige weg door een bos met alleen maar sequoai`s wat zijn die bomen mooi en groot, je voelt je net klein duimpje.
Aangekomen bij het hotel lekker gezwommen want het weer is nog steeds harstikke goed,
Ons navigatievriendinnetje zei vanmorgen 2 uurtjes rijden, maar uiteindelijk met al die stops doe je er toch een hele dag over.