Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu Yosemite National Park - Reisverslag uit Yosemite Valley, Verenigde Staten van Petra en Gerard - WaarBenJij.nu

Yosemite National Park

Blijf op de hoogte en volg Petra en Gerard

21 September 2015 | Verenigde Staten, Yosemite Valley

We zijn vandaag vertrokken richting Yosemite Park waar we een paar dagen zijn. We zijn via de Highway gereden, toen we de grens van de staat California over gingen werden we aangehouden? of we iets aan te geven hadden van vers fruit/groenten. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt terwijl we toch al een stuk of 5 staten zijn doorgereden.
We zijn die paar bananen en appels maar vergeten. Het is wel erg warm de laatste dagen ruim 30 graden, die 2 dagen kou in Yellowstone zijn we gauw vergeten.
Het is een mooie weg naar de Tioga Pass die we uiteindelijk over moeten. We zijn nog gestopt bij het Mono Lake, ook weer zo`n vulkanisch meer wat er vreemd uitziet. Wel heel apart en zeker de moeite waard voor een bezoek. Daarna zijn we de Tioga Pass opgereden, we waren bang dat hij dicht zou zijn vanwege de vele bosbranden op dit moment, maar we hebben geluk en mochten erover. Deze pas is ook erg hoog ruim 3000 meter, heel mooi met vele vergezichten en uitzichtpunten, geen sneeuw op de toppen in mei lag hier nog volop sneeuw. Na ruim 2 uur komen we aan bij Curry Village onze slaapplaats de komende 2 dagen.
We slapen hier in van die Donald Duck tentjes, ons tentje is nummer 703, erg leuk en spannend er blijken beren rond te lopen, dat wordt spannend vannacht als we moeten plassen. We hebben wat rondgelopen en gegeten. In het donker zijn we wezen kijken bij El Capitan, daar zagen we 2 kleine lichtjes aan de wand van de berg, bergbeklimmers die aan de wand slapen (net als Tom Waes) om de volgende dag verder te klimmen.
Vroeg naar bed, het is pikke donker er geen licht bij de tent en de volgende morgen weer vroeg op. We vinden het erg leuk het is net kamperen en dat zijn we toch wel gewend merken we. De restrooms zijn ook prima en schoon.
Dinsdag zijn we voor de middag naar Glacier Point gereden, het is erg druk in het park erg mooi boven bij het uitzichtpunt zagen we op de Half Dome mensen staan, we moeten toch eens kijken hoe ze daar gekomen zijn, die berg is toch erg hoog.
Na de middag zijn we een wandeling gaan maken naar de Vernal watervallen, al bij de eerste zagen we geen water, zijn toen terug gegaan en hebben een andere wandeling gedaan. Hebben `s avonds nog lekker lang buiten gezeten in het donker. We hebben geen beren gezien alleen een aantal kleine hertjes (deers) en eekhoorntjes.